Nissan GT-R 2050: Κινείται με την σκέψη και θυμίζει Iron Man! [vid]
18/12/2020
Το Nissan GT-R 2050 είναι το αυτοκίνητο του μέλλοντος. Οδήγηση μέσω σκέψης, περιστροφή 360 μοιρών αλλά και αύρα... Iron Man στο φουτουριστικό μοντέλο των Ιαπώνων!
Πώς φαντάζεστε τον κόσμο σε 30 χρόνια από σήμερα; Ο Νοτιοκορεάτης Jaebum «JB» Choi είναι κάτι παραπάνω από οραματιστής και με την συνδρομή της Nissan έγινε πράξη ένα από τα όνειρά του. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δημιούργησε ένα πρωτότυπο GT-R (X) 2050, το αυτοκίνητο του μέλλοντος. Ο Choi είναι απόφοιτος του ArtCenter College of Design στην Pasadena της Καλιφόρνια. Η διατριβή του ήταν να δημιουργήσει ένα αυτόνομο GT-R για το 2050, όταν οι μηχανές θα αποτελούν φυσική επέκταση του οδηγού. Έχοντας κάνει πρακτική στην Nissan, τα σχέδιο και οι λεπτομέρειες που συμπεριέλαβε στην διατριβή του δεν πήγαν ανεκμετάλλευτα. Η Nissan Design America έμεινε εντυπωσιασμένη από τα σκίτσα και πλέον τα μετουσίωσε σε ένα μοντέλο πραγματικών διαστάσεων το οποίο και μας αποκάλυψε.
Σε μία πρώτη ματιά, διαπιστώνουμε μικρό είναι το μέγεθος του GT-R (X) 2050. Λιγότερο από 3 μέτρα μήκος (2.908 χιλιοστά), με 1.537 χλστ πλάτος και 658 χλστ ύψος. Η πανοραμική του θέα ξεκαθαρίζει το τοπίο. Οι συγκεκριμένες αναλογίες και design θυμίζουν έντονα έναν άτυπο ανθρώπινο εξωσκελετό στο σχήμα αυτοκινήτου. Βάσει των όσων οραματίστηκε ο Choi, o οδηγός θα βρίσκεται ξαπλωμένος μπρούμυτα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και τα άκρα του θα εκτείνονται σε σχήμα «Χ».
«Οι σημερινοί εξωσκελετοί κάνουν τους ανθρώπους πιο δυνατούς, καθώς φορούν μηχανικά εξαρτήματα. Δοκίμασα να προσαρμόσω το σχήμα ενός ανθρώπου όσο το δυνατόν περισσότερο πάνω το όχημα, σαν να φορούσα το αυτοκίνητο. Ήθελα να δημιουργήσω έναν νέο τύπο μηχανής που να μην είναι απλώς ένα μέσο μεταφοράς αλλά ένας χώρος όπου άνθρωπος και μηχάνημα θα γίνονται ένα», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Choi.
Πέρα από την μοναδικότητα της «θέσης οδήγησης», το το GT-R (X) 2050 συνδέεται με τον εγκέφαλο του οδηγού χάρη σε ένα φουτουριστικό κοστούμι και κράνος. Καθετί στο εσωτερικό δεν θα εκτελείται με τον παραδοσιακό χειροκίνητο τρόπο, διότι απλώς και μόνο η σκέψη του οδηγού θα δίνει τις εντολές στο αυτοκίνητο! Δεδομένου ότι πρόκειται για αρκετα... μελλοντική μελέτη, δεν υπάρχει καμία πληροφορία όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Σίγουρα, πάντως, το GT-R (X) 2050 θα είναι ηλεκτρικό όχημα υψηλής απόδοσης. Επίσης, θα μπορεί να περιστρέφεται 360 μοίρες, ενώ ένα πίσω φτερό θα διπλώνει για να βελτιώσει την είσοδο και την έξοδο στο αυτοκίνητο.
Μεταξύ άλλων, ο Choi οραματίζεται ότι όλα τα αυτοκίνητα των επόμενων δεκαετιών θα είναι πλήρως αυτόνομα. Το 2050, για παράδειγμα θεωρεί ότι οι υπολογιστές θα έχουν πολύ καλύτερες δεξιότητες οδήγησης από τους ανθρώπους. Μάλιστα, εικάζει ότι δεν θαεπιτρέπεται βάσει νόμου σε ανθρώπινο χέρι να οδηγεί! Θα μπορεί κάποιος να δίνει οδηγίες στο αυτοκίνητο και το τελευταίο να αξιολογει το κατά πόσο αυτές είναι έξυπνες και ασφαλείς. Ειδικά δε για το GT-R (X) 2050 ο Choi φιλοδοξεί να κινείται μέσω των παλμών της καρδιάς του οδηγού, όπως ακριβώς ισχύει και στον Iron Man της Marvel!
«Η πρόθεση του JB είναι να καταδείξει τη συναισθηματική διασύνδεση που μπορεί δημιουργήσει η τεχνολογία και τα οφέλη που μπορούμε να δώσουμε στους πελάτες μας χάρη σε αυτή. Είναι ένας εξαιρετικά ταλαντούχος, υπερ-δημιουργικός σχεδιαστής και οι ιδέες του για μελλοντικά supercars που οδηγούνται από την ενσωμάτωση εγκεφάλου σε όχημα ταιριάζουν απόλυτα με την προηγμένη εργασία της Nissan στον τομέα B2V (σ.σ Brain-To-Vehicle) σχολιάζει ο αντιπρόεδρος της Nissan Design America, David Woodhouse.
Για όσους δεν γνωρίζουν, η τεχνολογία B2V από την Nissan διαβάζει τα εγκεφαλικά κύματα ενός οδηγού. Το B2V ερμηνεύει σήματα από τον εγκέφαλο του οδηγού για να βοηθήσει στην οδήγηση και να βοηθήσει τα αυτόνομα και χειροκίνητα συστήματα του οχήματος να μάθουν από τον οδηγό. Η τεχνολογία υπόσχεται μικρότερους χρόνους αντίδρασης και συστήματα που προσαρμόζονται για να μεγιστοποιήσουν την οδηγική απόλαυση.
Δεν ξέρουμε κατά πόσο ουτοπικά είναι όσα οραματίζεται ο Choi. Τουλάχιστον προς ώρας η πρακτική του στην Nissan απέδωσε καρπούς, καθώς θα επιστρέψει σύντομα ως εργαζόμενος στην Nissan Design America.